2010/01/31

T9 är inte alltid det bästa

Var ute och läste Jonas Gardells blogg. Han skrev om detta med att skriva sms och få helt fel ord.

T9 på min mobil är lite knäpp ibland. Man blir lite förundrad varför den väljer vissa ord före andra.
Den som vet vad Netuan är får gärna tala om det för mig för det är tydligen ett godkänt ord för Nettan är inget ;-).
Sen brukar alltid det ord man använder mest komma upp först. Men bara ibland tydligen.
Sms:ade vännen för ett tag sedan och får tillbaka följande.
”Vem är arne som jag ska köpa ;-).”
Jag hade bett honom köpa bröd och telefonen hade valt arne istället. Så ibland har man nog lite för bråttom när man skickar utan att kolla.
Men jag har iaf inte skickat God Kuk (jul) till halva min bekantskapskrets som Jonas Gardell gjorde MSN Smileys.

Jag har fått andra konstiga ord som har varit giltiga istället för dom riktiga orden. Kan tyvärr inte komma på något nu men konstig har dom varit iaf.

Har ni fått några roliga/konstiga ord?

2 kommentarer:

Mother, Married & Twenty sa...

'Köpa arne' haha ;)

Ja t9 är lite konstig ibland, kommer ihåg att jag messade en kompis att jag var påväg till hemköp, men t9 ville tydligen ha det till 'hemlös' i stället.
Kompisen undrade såklart vad det var för uteliggare jag börjat umgås med.

Mochride - mitt hjärtas röst sa...

Jag tycker bara T9 är jobbigt så jag använder mig aldrig av det utan skriver som vanligt istället, bokstav för bokstav. Då får jag de ord jag vill ha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails