2010/01/07

Snabbt och smärtfritt

Ätit härlig stek, potatis och sås.
Vi har iaf varit tre stycken som ätit det så.

001

  Mollys tallrik har istället sett ut såhär.
Potatis och lingon. Hon åt nog en liten bit kött också och det får man vara glad för.
Jag tycker det skulle bli torrt och smaklöst att inte ha sås. Och det är ganska konstigt att hon inte vill ha sås med tanke på att Rickard är ett stort sås-fan och jag vill också ha sås även om jag inte dränker mina potatisar som vännen gör.
Och hon kan skala en potatis och äta den direkt från gaffeln utan något annat på.
Men sen är hon ganska ombytlig med vad hon äter också. Vissa middagar äter hon bara potatis andra äter hon bara kyckling. Men oftast äter hon det utan sås. Kan inte förstå att hon tycker det är gott. Men hon äter iaf :-).

Åh vad jag kommer att sakna att ha lyxen med planerad middag nu när Rickard börjar jobba på måndag. Det har varit helt underbart att bara komma hem och fråga vad det blir till middag och få svar vad det blir. Inte behövt fundera på dom tråkiga middagarna själv. Men nu är det slut på det. Nu måste jag själv börja tänka ut det.
Jag tror jag måste börja skriva matsedel igen. Allt blir så mycket lättare även om det är tråkigt när man sitter med den. Det finns säkert hur många sajter som helst med veckomatsedel men många gånger är det många ingredienser och så tar det tid. Jag vill ha snabba och enkla maträtter. Det är inte roligt att laga mat så det behöver vara snabbt och smärtfritt. Får väl ta tag i det. Jag har ju faktiskt sparat alla matsedlar vi hade förra året så jag behöver kanske inte göra så mycket mer än att fila lite extra. Bra drag av mig :-).

1 kommentar:

Emma sa...

det är perfekt med matsedel, har vi oxå =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails