2010/01/22

Skåda The Glugg

Klockan 07:47 i morse kommer Molly inrusandes. Och jag menar verkligen inrusandes.
-Mamma, mamma den har ramlat ut nu.
-Har den svarade jag lite yrvaken.
-Ja mamma, där är ett hål nu. Jag måste lägga den i ett glas sa hon och rusade vidare ut i köket för att just hämta ett glas.
-Mamma du måste ta ett kort sa hon.
Kan undra om hon lärt sig att jag brukar fota när något hänt.
Och så påbörjades projekt “fota gluggen”. Ett ganska svårt projekt visade det sig. Att fånga en liten, liten glugg i en liten mun med en ganska seg kamera verkade nästan omöjligt.

020 021

022 024
Så till frukosten satt vi och försökte och försökte. Av någon anledning satt hon och sa kaviar och då visade hon gluggen fint. Problemet återstod dock att jag har en seg kamera. Jag fotade och fotade men ingen glugg på bild.

023Och plötsligt var den bara där.
Skåda The glugg :-).
 

026 027

Lilly var lite avundsjuk att jag bara satt och fotade Molly.
-Kort, kort satt hon och sa på sitt eget lilla betoningsvis.
Så naturligtvis blev det några på henne också.

Och innan frukosten låg vi och gosade i sängen. Lilly klättrade runder och Molly höll för näsan.
-Örk,, bajs mamma.
Jag kikade lite försiktigt ner i blöjan men där var inget. Jag tror det kanske bara varit mamman som luftat lite ;-).
-Där är bara kiss svarade jag henne.
-Ok sa hon. Kom Lilly ska du få en torris och så traskade dom iväg. Jag är storasyster så jag hjälper henne sa hon med sin snusförnuftiga uppsyn.
Jag hör hur dom håller på inne på rummet.
-Nej ligg Lilly. Jag måste tvätta.
Allt går lugnt till och så kommer hon och visar det lilla ihoprullade paketet som varit blöjan. Och snart kommer även Lilly ut och kör sin nakenfis dans. För tydligen var det glömt att hon skulle ha en ny på sig.

♥Vilka härliga barn jag har♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails