2010/01/12

Var går gränsen för att vara otrogen?

Herregud.
Finns det verkligen sajter som enbart är ute efter att gifta ska vara otrogna.
Men sen kan man ju undra om det är en sajt som enbart medlar cyberkontakt eller om det är meningen att dom vill gå längre och få dom att träffas.

För detta med otrohet verkar vara så individuellt var man drar gränsen för när man är otrogen.

En del menar att bara tanken gör att man är otrogen.
Jag tycker faktiskt inte att det håller. Fantasier har vi alla, mer eller mindre, och dom kan vi inte styra. Så länge man inser att det enbart är fantasier ser jag ingen otrohet i detta.

En del menar att en sexchatt gör en till otrogen.
Personligen tycker jag inte det heller. Även i detta fallet borde det vara en del i en fantasi. Och så länge man går in med den inställningen och inte inleder för fysisk kontakt ser inte jag något fel i det. Kan kanske tom ge en liten extra krydda till sexlivet hemma. Vad vet jag?

En del menar att en flört i riktiga livet gör en otrogen.
Även här kan jag inte hålla med. Så länge man enbart håller det till just flört och inte övergår till fysisk kontakt anser jag inte det vara otrohet. Vi är så olika som personer också. Jag hade kanske reagerat lite om en person som normalt inte är flörtig hade börjat flörta än om en person som är väldigt flörtig gör det. Dubbelmoral? Ja kanske. Även här handlar det nog mycket om fantasier. Men hela vårt sexuallitet är väl uppbyggd på just fantasier. Men det är som jag har sagt innan att så länge man håller det där tycker inte jag att man kan blanda in otrohet.

En del menar att en kyss är att vara otrogen.
Ja det kan jag hålla med om. Då har man tagit steget från fantasier till att verkligen agera. Här drar jag min gräns. Har man övergått till fysisk kontakt, naturligtvis sexuell fysisk kontakt, så har man tagit steget ut. För det är ju faktiskt så att även här är vi olika som personer. Finns alltid personer som är väldigt fysiska och tycker om att krama osv. utan någon som helst sexuellt bakom. Men en kyss är en sexuell handling.

En del menar att sex ar att vara otrogen.
Ja det är det. Sex är bland det bästa som finns men man har det på hemmaplan med den man älskar.

Så sammanfattningsvis anser jag att så länge man har fantasier och inte agerar ut dom fysiskt är man inte otrogen. Och jag vet att det finns hur många åsikter som helst om detta.

Vad går gränsen för er?

2 kommentarer:

Jannice sa...

tror gränsen går vid fysiskt kontakt eller flörtande. Så länge man fantiserar kan faktiskt tankarna berika sitt eget förhållande, men när det går från tanke till handling, då är gränsen nådd. oavsett om det är en uppmuntrande kommentar för mycket eller en puss...

Lena sa...

Jag tycker att gränsen kan gå vid en tanke, om tanken innebär att personen hellre vill vara med någon annan. Dvs, en tanke som är helt random om någon annan tycker jag inte är otrohet, men om det skule vara så att man tänker på någon annan i ett mer passionerat tillstånd, kanske till och med tänker "jag önskar att jag låg här med X istället för min partner" ja, då kan jag tycka att gränsen går även vid en tanke...

Sedan dethär med sexchat skulle jag också säga på vilken nivå det är, men jag hade en pojkvän innan som hellre sexchattade än faktiskt hade sex, och då ser jag det som otrohet. Annars är det väl mer "what's the harm in a little fun" haha :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails