2010/01/25

Ah, gå och lägg dig igen…

Vilken jäkla morgon. Allt har gått fel.
Frukosten börjar med fil på golvet och fortsätter med att jag tappar kanelburken i min tallrik med fil. Kladdigt och sur blev jag.
Aja tänkte jag Nu ska jag vara positiv och inte gräva ner mig. Det brinner iaf i brasan och det tog sig med en gång.
Klarar att vara positiv en liten stund iaf. Tills jag ser vad Lilly har gjort.
Hon har fått tag på en av Mollys tuschpennor. En röd dessutom.
Hon har gjort ett litet konstverk på soffbordet och på parketten. Som tur är så såg jag det med en gång så det gick att torka bort med en blöt trasa. Skönt tänkte jag.
Får syn på hur Lilly ser ut.
Ingen större fara eftersom det försvinner med tiden. Hon klarar sig.
Och så tittar jag bort på soffan.
Och ja, där var ett konstverk där också. Och detta går inte bort. Så det är väl kanske dags att kolla upp ny klädsel nu då. Med tanke på att den vi har är sand och den vi har som vi kan byta med är vit. Och detta verkar inte vara en bra kombination när man har en konstnärssugen 2-åring.

001 002
Lilly har missuppfattat hur en målarduk ser ut ;-).

Bemz har mycket klädslar till många Ikea-soffor. Även sådana som utgått ur deras sortiment, precis som vår Tomelilla soffa har gjort. Men jag tror vi hade behövt nya soffor ändå. Men inte pga att lillan har målat på dom :-(.

1 kommentar:

Sara Herring sa...

Vilken otur :( en kollegas 4-åriga son var här på kontoret och råkade få tag i lite kritor, det blev väggmålning för hela slanten!

roligt att ni funderar på ett överdrag från oss, hoppas ni hittar något som passar alla medlemmar i familjen, konstnärer som kritiker :)
mejla om ni vill ha tygprover på nåt!

hälsn.

Sara från Bemz

sara at bemz . com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails