2009/11/24

Motsatsen till gröna fingrar?

Alltså jag måste köpa blommor. Jag har inte en blomma i fönstrena förutom mina orkidéer som dessutom inte har börjat blomma i år.
Jag har undvikit blommor i storarumsfönstret pga att dom är så låga och Lilly är så klåfingrig. Men alla andra fönster står med tomma på blommor. Men jag har faktiskt en bra ursäkt till det också.
Blommar tycker inte om mig. Vet inte riktigt varför.
Om det är för att dom inte får vatten så ofta som dom vill.
Om det är för att jag inte går och pysslar med dom.
Om det är för att jag definitivt inte pratar med dom.
Om det kanske är lite av varje;-).
Har tittat efter plastblommor men jag har inte hittat några fina.
Så under tiden fortsätter mina fönster gapa tomma. Men det är ju tur att det snart är jul så det blir lite i fönstrena med stjärnor och stakar.
Man får vara glad för det lilla;-).

1 kommentar:

Lingonplutt sa...

Jag känner igen det där, har visserligen en del gröna växter här hemma men jag får byta ut dem titt som tätt när dem ser för tråkiga ut. Är inte bra alls på att hålla dem vid liv och jag blir inte alls förvånad längre när jag lyckas ta död på kaktusar!.. ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails