2009/11/25

Föräldrarföreningen

Då har man väl blivit riktigt vuxen nu då.
Föräldraföreningen för förskolan upp till 2:an drog igång idag. Och jag traskade iväg för att vara med.
Jag blir faktiskt riktigt paff när vi blir 6 stycken till slut.
Då pratar vi om 4 avdelningar på förskolan, 2 förskoleklasser och 2 1-2klasser.
Och vi är 6 föräldrar som kom:-o.
Kan faktiskt tycka att det är lite skrämmande att föräldrar inte är mer intresserade att kunna påverka om saker i skolan till barnens bättre. Man kan faktiskt inte bara sitta vid sidan om och gnälla om saker man inte tycker är bra. Har man aktivt gjort det valet att inte kunna påverka så tycker jag faktiskt synd om dom.
Jag visste inte så mycket vad det handlade om när jag gick dit idag men jag ville veta. Jag visste iaf att jag ville engagera mig för tjejernas skull. Dom är bara i början av sin långa skolgång och kan jag komma med några bra förslag som hjälper dom och det lättare så gör jag gärna det. Jag ska lägga kanske 2 timmar i månaden på möte och naturligtvis lite egen tid på tankar och funderingar på olika saker. Det är inte mycket tid för att vara med och påverka.
Så jag hoppas faktiskt att det är fler som kommer på första riktiga mötet i januari.

1 kommentar:

Lingonplutt sa...

Hehe ja det är tur att det är dem som ska gilla det ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails