2009/11/16

Mix Max tid

Molly fick ett spel när hon fyllde år. Mix Max hette det. Rickard blev alldeles nostalgisk när han såg det. Tydligen hade dom själva haft det när dom var små.
Jag själv hade aldrig hört talas om det innan. Men jag är ju inte så gammal heller;-).
Men ikväll har jag och Molly spelat det. Lilly var med på ett litet hörn också men det gick inte så bra med henne.
Ska vi börja nu?
Lilly samlade på sig lite men det blev inte så mycket gubbar av dom eftersom hon inte kunde låta dom ligga.
Spelet går ut på att man ska plocka olika kort med hjälp av tärningen.
1=huvudbonad
2=huvud
3=kropp
4=ben
Och sedan ska man få ihop roliga gubbar med hjälp av dessa. Den som fick flest hela gubbar vann. Molly ville gärna ha hel gubbar, alltså så som dom skulle se ut. Och speciellt om det var ett kvinnoansikte. Men några roliga gubbar blev det iaf:-).
Lite av mina fina gubbar.
Några av Mollys figurer.
Ett ganska roligt spel faktiskt och jag får kanske lägga det som julklappstips:-).

3 kommentarer:

Sabina sa...

Hej, Jag bara undrar om det är okej om jaag lägger ut lite bilder på min blogg som molly och lilly är med på?

sabina sa...

Hej ja vi fick rätt många bilder på dom i lördags. :D
Tack det samma:D

Emma sa...

Åååh det spelet minns jag oxå, älskade det!!! =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails