2009/11/22

Josses möhippa

I går var det äntligen dag. Varit lite hemlighetsfull om det här eftersom jag inte vet om hon läser bloggen eller inte.
Jag pratar om Josses möhippa. Och herregud vad roligt vi hade.
Var och firade Julia. Och här står en helt ovetande brud om vad som komma skall på kvällen. Stackarn ;-).
Dom flesta var redan hos Josse eftersom det var kalas. Men jag sms:ade Viola knöt för en sjal för Josses ögon. Behöver jag säga att hon är nervös:-).
Hello Kitty flaskan intrudoseras. Godsaker i den var det med.
Färdigstylad. Fin va?
Hon var livrädd sen när vi begav oss iväg i bilen. När vi dessutom började prata om Köpenhamn såg hon nästan lite panikslagen ut. Kanske inte det snällaste men det tillhör väl att driva lite med en stackars bruden.
Men det blev inte Köpenhamn utan vi hade bokat Magasinet i Kristianstad för en liten femkamp.
När vi kör upp på parkeringen så står mamma där och väntar. Och jag kan lugnt säga att Josse blev paff.
-Men det är ju mamma. Är ni inte kloka.
Den meningen följde med resten av kvällen. Så spontant. Hon såg dessutom tårögd ut över att just mamma var med:-).Började med lite golfputtar. Och vem lyckades med en fempoängare om inte Josse. Den ska tydligen vara riktigt svår att sätta. Var ju tur att det blev hon som gjorde det.
Sätter man hole in one får man naturligtvis bollen också.
Stå inne i ett litet rum med cirkulerande luft och försöka fånga ballonger är inte det lättaste kan jag lova.
Sumo-Josse
Höjdpunkten enligt henne själv för detta pratade hon varmt om hela kvällen sen.
Josse och Viola går en match. Så otroligt söta dom var:-).
Alla andra tyckte nog toaracet var det roligaste.
Martina som fick köra en runda till sen och krossade alla motståndare med sin tid.
Kära mor var en fröjd att titta på när hon körde. Vi skrattade så vi höll på att dö. Hon gasade och drog in i väggarna hur många gånger som helst. Börjar förstå varför hon inte har körkort;-). Hon tjuvdrog dessutom två extravarv runt banan efter att hon gått i mål. Det var definitivt min höjdpunkt.
Viola satsar hårt.
Och här kommer jag. Hade rekordet ända till Martina fick köra en gång till. Jag tyckte jag var så duktig.
Ja Ann-Marie det gäller att ha tungan rätt i munnen.
Ann-Christine fick bra snits på det också.
Vi hade beställt mat där också men det hade blivit fel på någotvis för det var inget beställt. Så vi körde in i Kristianstad istället för att hitta ett bra ställe att äta på.
Josse får en sax. Hon ser mycket förvånad ut.
Sen fick hon reda på vad hon skulle ha den till. Klippa tvättråd från folks kläder.
Denna stackars killen jagade hon över halva stora torg för att han skulle stanna. Han vågade väl inget annat till slut när han fick en galen brud efter sig med en nagelsax i högsta hugg;-).
Nästa uppdrag var att fråga 3 kvinnor om råd för att få ett lyckligt äktenskap. Hon gick på ett säkert kort till att börja med. Hon hittade en äldre dam och frågade.
-Ja fråga inte mig. Jag har varit gift två gånger blev svaret.
Vi skrattade så vi höll på att göra ner oss.
Så hittade vi äntligen ett ställe att äta på. En liten mysig kinaresturant.
Och där hittade hon ett gäng från Halmstad som hon pratade med ett bra tag. Några bra råd fick hon också.
Josses mat.
Får jag beställa något med alkohol frågade hon.
Det är din kväll du tar vad du vill ha svarade vi.
Hon beställde en cola;-). Tror faktiskt det var ett klokt val.En nöjd och trött bride to be.
Det blev en mycket lyckad kväll till henne och jag tror alla var nöjda och glada över kvällen.
Och hon som trodde att hon inte skulle få någon möhippa. Chi fick hon.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails