2009/11/11

Kräk, kräk och lite kräk till

Varning känsliga läsare varnas.
Stackars liten. Hon är sjuk.
Kom efter frukosten och satt sig i knät på mig som hon brukar. Bara känner hur hon ulkar till och så kräks.
Så det var bara att ta in henne i duschen. Och där står jag och ulkar och Lilly står och är jätteledsen. Men vi klarade oss igenom detta utan fler missöden.
På med en tröja och så bäddade jag ner henne i soffan där jag kan se henne hela tiden.
Och hon har kräkts två gånger till varav den sista var en riktig kaskadspya. Brukar väl vara slutet på den kräkperioden när det kommer så.
Nu har hon faktiskt tagit sig upp från soffan och har börjat köra runder på sin vagn. Det är ju positivt.
Sen har jag en härlig tvätt väntandes på mig med kräkkläder och handdukar. Han ju tyvärr slänga in vanlig tvätt innan.
Och nojjmamma som jag är vågar jag inte gå ner och dusch nu heller när hon är dålig. Så här sitter jag och ser bedrövlig ut men det får ju vara så. Längtar till Rickard kommer hem så jag kan ner och ta en dusch.
Och nu är hon nerbäddad igen efter en ny omgång.
Jag har min dag räddad.
Stackars liten.

1 kommentar:

saraz sa...

Ucsh fy vad jobbigt med magsjuka, säger jag som är livrädd. Hoppas hon kryar på sig snart och ni andra slipper det!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails