2008/12/09

Självömkan

Jag mår inte bra idag. Och det är inte ryggen som gör det heller. Har lite svårt att ta på vad det är men jag känner mig nere helt enkelt. Känner mig som en grå mus som är tjock och ful. Som ingen vill umgås med. Hatar att känna såhär. Ännu jobbigare att försöka ta reda på varför det kommer just nu. Orkar inte ta tag i det. Skulle bara vilja dra täcket över huvudet och sova ett par dagar och vakna som en helt ny människa. Tycker bara jag skäller på Molly nuförtiden. Blir så frustrerad när hon inte lyssnar och det har varit mycket sådant nu. Sen känner jag mig naturligtvis som en dålig mamma också när det blir så. Kanske det som har startat det, att det varit så mycket skäll. Kanske blivit en ond cirkel. Önskar jag hade kunnat vara den där lugna, harmoniska bullmamman som hinner vara med sina barn hur mycket som helst. Hatar det dåliga samvetet. Tar man disken före barnen kommer samvetet krypndes men gör man tvärt om och tar barnen före disken kommer det lik f*rbannat krypandes. Hur ska man göra för att få allt så perfekt som man vill? Ja, jag vet inte men jag önskar jag hade gjort det. Fick ett råd från en klok kvinna att jag skulle ta ett långt bad/dusch, smörja in mig i härlig lotion, göra vid håret och sminka upp mig. Sen skulle jag må som en prinsessa även om jag gick rundor i mysdress. Tro f*siken det är värt ett försök för jag vill verkligen inte må som jag gör nu.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails