2008/12/17

Bitterfitta???

Ska på jullunch idag med jobbet. Nu blir det ingen riktigt jullunch för kommunen bjuder inte i år så vi får ta från vår kaffekassa. Dom kan köpa en julklapp som blev en eletrisk apelsinpress:-o. Hade varit mer uppskattat att få sitta ner med arbetskamrater och äta gott. Att bli bjuden på mat. Men det gick ju inte. Undra hur många julluncher cheferna går på. Dom riktigt stora cheferna. Kommunen måste inse att dom även behöver visa sin uppskattning till fotfolket också. Inte konstigt det är svårt att få tag på folk som vill jobba i kommunen. Patetiskt:-[. Vi ska iaf ha smörgåstårta istället för julmat. Ska bli gott. Bara där är någon med skaldjur så det inte bara är med skinka och rostbiff. Me don´t like;-). Oavsett så ska det bli trevligt att bara sitta en stund alla tillsammans. Men jag jobbar kväll och med min vanliga tur blir det säkert en massa larm;-).
Jag skulle vilja starta något eget. Kan bara inte komma på inom vad. Internethandel lockar mig men man måste ju ha något riktigt lockande att sälja också. Kanske ska gå in på vuxensidan för det verkar alltid gå hem;-). Men sen har jag alltid velat ha en te och kaffebod och jag vet inte om det går hem på nätet. Sen vet jag inte om te och kaffe heller och det kan vara en fördel. Ganska stor sådan:-). Jag har tänkt och tänkt i flera år men kan inte komma på något som är riktigt bra. Pust, det blir väl att jobba kvar i kommunen. Trivs bra med arbetskamrater och så men frågan är hur längen min kropp vill det och då kan det vara bra att ha något färdigt att göra när den dagen kommer. Jag har alltid ont i händer och handleder. Vissa dagar riktigt mycket och det är något som har kommit den sista tiden. Sen är ryggen också nästan alltid lite öm. Ja vad ska jag göra???

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails