2008/12/22

Meteorit?

Efter jobbet idag körde jag upp till lilla byhålan bredvid och köpte lite mer julklappar till tjejerna. Blev lite kläder och så hittade jag äntligen en ny badrock till Lilly. Perfekt:-). När jag körde hem såg jag något riktigt häftigt. Såg ett ljus klot som flammade till på himlen och jag är nästan säker på att det brann. Det brann en liten stund och sedan blev det svagare. Var en ganska lång svans efter så jag tror nästan att jag har fått äran att se en meteorit. Kunde följa den lite innan jag körde in i skogspartiet och när jag fick syn på det igen hade det dalat och var svagare och närmare horisonten men hade fortfarande svans.Var absolut inget flygplan. Antingen var det en meteorit, vilket jag tror och hoppas på att det var, annars var det något rymdskrot som kom in i atmosfären Skithäftigt:-D. Ringde hem till Rickard mest för att höra om det stod något i tidningen. Så inte regeringen hade hemlighållt att det var en global killer på väg;-). Konspirationsteorierna duggar tätt här nu;-). Känner mig helt pirrig i hela kroppen. Tycker det är hur häftigt som helst, om det nu var en meteorit. Kommer nog inte få reda på det heller om det nu inte var fler som lyckades se det. Måste det ju vara med tanke på hur det flammade upp. Jag vill veta:-). Skulle kunna skriva hur mycket som helst om det men det blir bara en massa upprepningar eftersom jag tycker det är så häftigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg den också. Jäääävligt häftigt. Gick ut på nätet för att kolla om det jag såg verkligen va (ryser fortfarande) det jag såg. Googlade lite och hittade denna sidan. Konstigt att inga tidningar har skrivit något.

Anonym sa...

Hm ni två verkar vara dom enda som sett detta. Inget i någon tidning om detta. Man kan ju börja undra.:-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails