2008/12/30

Bvc, igen

Då har jag varit på bvc idag igen men med Molly isället. Återbesök för att göra hörseltestet eftersom hon inte visade vilket öra det pep i förra gången. Visade idag, på det hon hörde. Man såg när hon hörde och vilke thon inte hörde. Dom högsta och lägsta gick inte att får reaktion på:-(. Så nu ska vi få remiss till adionomen, heter det så, så dom kan kolla det riktigt. Så då väntar vi på det och sen ska vi ha tid till logopeden nu också. Om det nu är så att hon hör lite dåligt kan det ju mycket väl vara därför hon inte pratar rent heller. Men det behöver jag kanske inte fundera på förren jagvet hur det ligger till. Men visst finns det ett sammanhang om man hör dåligt och att inte pratet fungerar som det ska. Kunde ta någon månad innan remissen kom.
Jag och Mollan körde ner och handlade efter bvc. Flyttade över hennes stol i Ka:n och hon ser så stolt ut när hon sitter fram. Det var så mycket folk på maxi och alla skulle vara precis där jag var. Att folk inte kan planera sina inköp bättre;-). Pappa kommer ner imorgon till nyår. Riktigt längesedan vi firade ihop. Hade tänkt att göra potatisgratäng och att vi skulle använda racletten. Gott att sitta i lugn och ro och äta. Hade funderingar på att göra en philadephiakaka till efterrätt men då måste jag ställa mig med den ikväll och det orkar jag nog inte. Ska jobba tidigt imorgon och behöver komma i säng i tid. Yeah right;-).Får bli något enkelt till efterrätt. Man orkar ändå inte så mycket efter min smarriga potatisgratäng;-).
Nej mina vänner nu måste jag snart köra iväg och jobba. Ha en skön dag:-D

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails