2008/12/28

Drömmar och fobier

Rickard sitter och tittar på It. Kommer inte ihåg den men det är absolut ingen film för mig. Kommer bara ihåg lite stycken. Jag fixar inte sådana filmer. Får mardrömmar med en gång. Har alltid varit så känslig med filmer. Kommer ihåg när V gick. Jag var väl omkring 10 skulle jag tro. Alla kompisarna såg på det men jag fick inte för mamma och pappa. Kändes ganska fånigt då. Kommer ihåg en gång när jag skulle sova över hos en kompis. Mamma hade då sagt till den andra mamman att jag inte fick se det så jag fick sitta uppe på hennes rum medans dom såg på det. När Twin Peaks gick var jag nog omkring 13-14. Sov alltid inne hos syrran den natten vi hade sett det. Jag var och är nog fortfarande en liten mes vad gäller filmer;-). Men det är inte bara filmer som jag inte tycker om. Avskyr att bli skrämd. Med detta sagt så ger jag mig ändå in i spökhuset på lisseberg för ett antal år sedan. Trodde ärligt att jag skulle skita på mig;-). När vi nu ändå är inne på att erkänna fånigheter kan jag ändå fortsätta. Känns skönt att få det ur världen. Jag har en massa fåniga fobier också. Först dom vanliga som spindlar, får rysningar bara jag tänker på dom. Höjder, gillar inte ens att stå på en stol. Sen har vi då dom lite mer ovanliga som källare. Kan börja svettas och får hjärtklappning om jag står för ett måste, som dessutom oftas eller alltid slutar i att jag inte går ner i en källare. Men det är bara vissa sorters källare. Jobbar verkligen i rätt yrke då jag ofta är hemma hos folk i gamla hus. Var finns tvättmaskinen? Källaren. Hmm, kanon;-). Som tur är har jag bra jobbarkompisar som vet om hur jag är och än har det inte varit några sura miner, inte vad jag vet iaf;-). Sen fixar jag inte pannrum heller. Har inte varit inne i vår och vi har bott här i två år. Men det är klar, jag var inte nere i källaren i det gamla huset heller och där bodde vi i 9,5 år. Vet inte ens hur det såg ut nere i den källare. Här vet jag iaf hur pannrummet ser ut men jag går inte in. Kan göra listan väldigt lång men jag nöjer mig med detta. Men annars är jag ganska normal;-).

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh..vad jag känner igen mig i det du skriver ang V och twin peaks fast jag hade ingen snäll syster att sova hos :-) Ang min träning så vet jag inte vad som slog mig i huvet idag :-)Ha det bra Kram Magdalena

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails