2012/05/19

Vilken pedagogisk förmåga jag plötsligt har begåvats med

Jag briljerar med min mammapedagogik måste jag säga.

På en lapp skrev jag med min finaste handstil:

Trosor
Tröja
Byxa eller strumpisar
Strumpor
Pyjamas
Tandborste
Gosedjur
Kudde

Lappen gav jag till Molly som tittade på den och började ljuda fram orden.
-Jag tänkte ni kanske kunde börja packa sa jag till henne. Det ni behöver står på lappen.
Hon sken upp som en sol och tog syster i handen.
-Kom Lilly, vi ska packa sa hon och dom traskade iväg.
Sedan har dom gått här med en vars en Hello Kitty påse Molly har läst och dom har packat ner vad Molly läst upp. Så stolt över att dom packat själva och att dom gjort det med hjälp av att Molly talat om vad som skulle ner i väskan. Men stoltast var nog Molly.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails