2012/05/30

Sex är en vuxensiffra

Samtal vid middagen:

-Vad har ni ätit i skolan idag då frågade jag tjejerna.
-Asså, sa Molly, det var ris. Sådant där gottologiskt tror jag det hette sa hon.

Jag bet snabbt mig i underläppen för att inte börja skratta åt hennes otroligt söta lilla felsägning.

-Vad åt ni mer då frågade jag samtidigt som jag kände hur det formligen bubblade i mig av förundran hur söt hon är. Det bubblade så mycket så att ögonen började tåras och rinna på mig. Till slut räddade kära maken mig genom att säga något lite småroligt så jag fick spricka upp i ett fnissande.

Samtalet tog sedan en helt ny vändning som jag inte riktigt var beredd på.
-Mamma, jag vet att siffran sex inte är en barnsiffra sa hon. Sex är en vuxensiffra.
-Jaså sa jag och lät helt oförstående. Hur då menar du? Nu var jag ju dessutom väldigt nyfiken på vad detta skulle leda.
-Asså, sex är något man gör sa hon. Men jag vet inte hur.

Jag pustade ut lite över det sista. Speciellt eftersom hennes kusin av det manliga könet vid en övernattning hos farmor alias hans mormor berättade lite saker för henne. Då kom hon hem och berättade att hon visste vad hångla var.
-Det är när pojken gör något med flickans snippa och flickan gör något med pojkens snopp.
Vi släppte det väl där ungefär men tankarna var nog helt andra. Det där är inget hångel. Det där är grovhångel med en rejäl petting eller kanske till och det där vuxna gör. Ni vet det där som är en vuxensiffra.

3 kommentarer:

mamma jakeline sa...

Ungar är för härliga! :)

Västgötskan sa...

Pusta ut tillfälligt. Det kommer fler frågor! ;-)

Nettan sa...

Försöker ladda för dessa frågor och vara förberedd. Men av någon anledning kommer dom som utskjutna ur en kanon och som alltid tar en på sängen. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails