2012/05/22

Muddrad av uniformerade män

Jag kände mig så järv i morse att jag faktiskt begav mig ut på dom där skogsvägarna jag egentligen inte ville ut på. Jag har på morgon tittat ut en lagom väg som skulle leda mig förbi den ytterst hemliga militäranläggning, som nuförtiden inte är så värst hemlig eftersom tidningarna skriver om den. Men just den vägen som tog mig förbi där valde jag och kände mig nöjd med mitt val.

Detta var väl ungefär tills jag kom fram till en liten skylt.förbud mot trafik Under skylten stod det lite prydligt:
”Gäller fordon utan tillstånd”
Jag svor en liten ramsa men insåg att jag inte hade någonstans att vända, i alla fall inte vad jag minns nu. Detta resulterade i att jag snällt puttrade vidare och så fort jag passerade skylten väntade jag mig att pansarvagn och skogsmaskerade soldater skulle välla fram med vapen i högsta hugg och stoppa mig. Inget hände och när jag en minut senare såg en likadan skylt i backspegeln kunde jag på allvar pusta ut. Men på något vis kände jag mig ändå lite besviken att inte bli stoppad för att bli muddrad av uniformerade män. Tänk vilken dag det hade kunna bli. 

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Hahaha! Fan, vilken otur... ;-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails