2012/05/27

Lyckad indoktrinering

De nettuanska tjejerna laddade för en helkväll med hejarop och kräkvarningar när det vankades eurovisionsfestival. Tyckte det var dags att invagga dem i denna världen och de höll naturligtvis med.

Efter att ha grävt efter de största chipsflaken ett par gånger kastade dock minstingen in handduken och ville självmant inta vertikalt läge. Så med tummen i munnen klockade hon så fort huvudet landade på kudden. Detta var vid låt nummer 2.

Kvällen framskred med diverse lite bra och lite otäcka låtar men vi satt tapper kvar för snart var det över och den spännande omröstningen började. Det blev aldrig riktigt onödigt spännande för det uppkom snabbt ett mönster från alla röstande länder, utom ett då vill säga, att vår låt var omtyckt. Så jag måste säga att rätt låt van, helt opartiskt faktiskt, för det var den i särklass bästa på hela kvällen. Om man inte räknar Ungerns då för den är suverän och jag har hittat ett nytt lättlyssnat band att köra på spotify tills jag tröttnar. Och de förtjänar en mycket högre placering än trea från slutet.

Nu är det i alla fall gjort, indoktrineringen, och det gick som smort eftersom vår låt dessutom vann. Jag tror jag har den stora i ett nät och detta innebär att vi nu är två som kan trycka på inför nästa år. Ja, på kära maken alltså som flydde ner i källaren under kvällen. Mohahaha.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails