2012/05/10

I vilken värld då?

Litet samtal vid middagen:

-Mamma, vi har inte alltid bott här sa Lilly. Jag svarade henne att hon hade bara bott här med att vi hade bott någon annanstans innan hon kom.
-I vilken värld då frågade hon.

Jag kan tänka mig att vi kan verka som Aliens för barnen ibland men hallå alltså.
Jag fnissade fram ett litet svar att det faktiskt bara var uppe i byn.

-Jaha, och sedan flyttade ni till mig konstaterade hon.

Snacka om att världen kretsar kring dom.

Rött hjärta

4 kommentarer:

Marie-Louise sa...

hahaha underbart <3
Jag hade faktiskt en diskussion med min äldsta dotter, hon är 18,5 år, för bara någon dag sedan och hon tycker det känns konstigt att tänka på att jag och hennes pappa har haft andra innan vi "blev ihop" och då är hon endå stor :) Sen tycker hon det är ännu mer konstigt att hennes mormor & morfar och farmor & farfar kan ha haft andra ;) Kram

Osloskånskan sa...

Himla bra inställning!

mamma jakeline sa...

haha ja se ungar! ;) Jag försöker alltid komma ihåg hur jag själv resonerade i deras ålder, inte helt lätt då min äldsta är 3, men iaf... De är så roliga, de små liven!

Nettan sa...

Ja, jag älksar höra när dom resonerar sig fram till saker på dom mest konstiga vägar som verkar vara helt logiska för dom :-). / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails