2012/05/29

Lärdom, den hårda vägen

Obs, obs, obs. Påminnelse, påminnelse, påminnelse.

Bara för att “sommaren” tillfälligt gick över till lite mer höstliknande väder är det ingen bra idé att sluta ta allergitabletter. Nu var det kanske inte så att jag slutade ta dem utan det var nog snarare så att vädret gjorde att jag inte tänkte på att det faktiskt fortfarande var de tiderna nu. Så jag glömde helt enkelt.

Så efter några minuter på jobbet satte kranen igång. Den rann och jag nös, den rann och jag nös och så fortsatte det under förmiddagen. Under tiden jag nös och näsan rann började jag få små, röda, vattniga gluggar som svämmade över så fort jag knep ihop dem vid en nysattack. Jag har fortfarande lite sådär härlig sveda i ögonen som troligtvis kommer att vara kvar några dagar eftersom det gick så länge nu.

Jag brukar försöka hålla uppe en vecka eller så under de veckorna det inte är så mycket ute och jag faktiskt klarar mig utan. Men det var inte nu kan jag säga. 

Lärdom, den hårda vägen.

014

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails