2011/03/16

Temadagar 2011

Visste ni att vi har 239 temadagar i kalendern för 2011?
Jag hade inte en aning om detta eftersom man ofta bara hör dom vanliga som våffeldagen, morsdag, alla afton. Ja dom helt vanliga dagarna som står med i själva kalendern.

Men idag när jag var ute och surfade blev jag varse om att det är betydligt fler. Och vissa är faktiskt riktigt roliga.
Som till exempel:

2011-04-14 Volvons dag
Det är inte alla bilar som får en egen dag i kalendern.

2011-05-04 Star wars dagen
Jag vet inte om det är tänkt att vi ska ha olika rollspel hemma i stugorna men det är kanske dags att odla långt hår så man hinner få upp “kringlorna” ovanför öronen samt köpa in lasersvärdet till vännen. Detta är kanske något att se fram emot.

2011-05-25 Handduksdagen
Och jag säger bara Douglas Adams. Denna underbara författare som skrivit Liftarens guide till galaxen. Har man läst denna så förstår man vikten av att alltid ha en handduk med sig. Och denna handduk har alltså, helt ärligt, fått en egen dag. Suveränt.

2011-07-27 Sjusovardagen
Det är tur att man har sen semester i år så man har möjlighet att delta på denna dagen.

2011-10-14 Räkmackans dag
Då ska jag bara glida omkring. Eller det är tänkt som mat?

2011-10-31 Grannens dag
Svälj alla grannfejder. Då ska vi vara extra trevliga mot våta granna. Får kanske planera in ett stort cupecake bak då så man kan gå runt och bjuda.

2011-11-17 Filosofidagen
Det är bra att man vet om denna dagen så långt innan så semester hinner planeras. Sedan ska jag sitta där i fönstret och titta ut och filosofera och komma på lite bra saker som är omöjliga att förstå för andra.

2011-11-21 Musikfri dag
Måste jag påminna min kära syster om som alltid har radion på. Ja kanske även min andra syster som alltid går och sjunger. Detta kan bli en intressant dag.

2011-12-03 Drink A Beer Day
Ladda kylen. Denna dagen hade jag nog lagt mitt i sommaren istället. När man kan dricka en iskall öl en varm sommardag. Så kall att det pärlas på utsidan av flaskan och en lätt “dis” stiger upp från insidan av flaskan. Tror minsann jag flyttar denna dagen i min kalender.

2011-12-04 Armbandsklockans dag
Va finns det fortfarande sådana?

Detta var 10 temadagar av 239 stycken. Så tänk så många andra det finns. Mycket är matdagar.

HÄR hittar ni hela kalendern för 2011
Vilken blev din favorit?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails