2011/03/12

Alfapet blir Betapet

Gillar man att spela Alfapet så har jag ett mycket bra tips.
Gillar man dessutom att spela Alfapet men är dålig förlorare, speciellt om man spelar mot en person man har mycket kär, är tipset ännu bättre eftersom man slipper gruffet sinsemellan. 
Jag fick tips om Betapet förra helgen och jag kan nog säga att jag är helt fast.
Man spelar helt enkelt Alfapet på nätet med andra spelare. Man kan själv välja om man vill bjuda in kända att spela eller om man spelar mot okända.

Att registrera sig kostar gratis så tveka inte att testa.
Där finns dessutom olika sorters spel att välja på. Som till exempel att spela med vanliga regler eller om man vill spela så att man får göra böjningar på orden. Även hur fort spelen ska gå.
Riktigt roligt är det i alla fall.

Så jag har spenderat min dag i bilen mellan mina vårdtagare med att tänka ut olika svåra ord. Detta kom jag bara på mig själv med att jag satt och funderade på. Mest var det nog eftersom jag brukar försöka bilda ord av registreringsskyltarna på bilarna. Detta är också lite beroendeframkallande. Tankarna börjar hitta ord innan man själv vet om att dom försöker. När man bor i en liten Håla dessutom och ser bilar om och om igen så är det lite utmaning att det inte ska vara samma ord nästa gång man ser den.
Japp lite nördig är jag allt.

Rött hjärta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar med göra ord av nummerplåtar, på jobbet har vi precis fått en ny bil som jag inte har något bra till, du kanske har något bra förslag till MPY?

Nettan sa...

Det är mycket irriterande när man inte kommer på något på nummerplåtarna ;-).
Några förslag på din:

MPY = GorMePYtt, sMåPYra, MoPedstYre.

Om det är riktiga ord kan jag inte svara på men dom gjorde att min hjärna la sig lite med funderingar. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails