2011/03/21

Den blivande studenten svamlar

Min förmiddag gick jag med dom där jumbojet-fjärilarna i magen.
Jag skulle ner och träffa min studievägledare idag och skulle vara hos henne klockan 11.
Och som en otroligt lugn och självsäker person när jag ska någonstans, NOT, körde jag en hel timme innan. Denna resan tar 15-20 minuter.
Så jag vet inte riktigt vad frun tänkte göra i stan, på ett campus som det så fint heter, i 40 minuter.
Tanken var kanske lite att jag skulle springa runt där med en lite lätt jagad blick och leta efter rätt hus och rätt dörr. Detta sprack ganska fort när jag hittade dörren med en gång.
Jaha, 35 minuter kvar bara att fördriva.
Bort till pressbyrån och köpte en kaffe, som jag dessutom tryckte på fel knapp för att få rätt kaffe. Men när maskinen hade spottat och hostat färdigt var där i alla fall drickbart kaffe i muggen. Passade bra att gå ett varv på campus också då, tiden fanns ju. Jag kan då tala om att detta campus inte är några hektar stort utan här snackar vi kvadratmeter. Så när jag gått en runda och lärt känna innegården och var tillbaka på ruta ett hade jag fortfarande 25 minuter kvar.

Infotek stod det på dörren bredvid hennes dörr.
Vågade jag gå in där? Jag stack in huvudet och tittade in. En massa bord och stolar. Några upptagna med personer med datorer men annars en massa ledigt. Och titta, lite dagstidningar.
Så jag gick in, och jag kände mig mycket malplacerad eftersom jag ännu inte var student. Kändes som om det stod i pannan på mig.
“Intruder, intruder. Vanlig arbetare”

Till slut hade tiden i alla fall segat sig fram till min träff tid.
Träffade en mycket trevlig kvinna som var väldigt hjälpsam.
Så från och med måndag kommer jag att vara 25 % student. Ganska häftigt måste jag säga. Så under 10 veckor ska jag, på distans, läsa Ma B. Själva ämnet är inte alls så lockande och roligt som själva ordet student är. Men jag hoppas att det ska gå.
Fick slutprovdatum satt till den 4/6 och började genast skruva på mig.
-Går det att få någon annan dag frågade jag henne lite försynt. Jag ska på bröllop på fredagen  och jag tror inte jag har något bra mattehuvud på lördagen.
Hon log och höll med mig och flyttade fram datumet en vecka och skrev en liten anteckning om varför det var så.

Jag har dessutom skickat två ansökningar till utbildningar också.
Detta känns även detta ganska häftigt.
Jag fick dessutom en massa kataloger från andra högskolor i närheten med mig hem. Hon var noga att tala om att jag skulle inte bara hoppa på en utbildning för att jag kände att jag ville vidare utan att jag skulle tänka efter riktigt ordentligt. Så att det verkligen blev rätt när jag nu gör det och att jag i så fall skulle ta nästa år till att läsa in om det behövdes. Jag hoppas att jag kommer in på den jag vill så jag slipper fundera på det.

Jag körde hem med ett fånig leende på läpparna.
Fasen, det är verkligen på gång.

Rött hjärta

3 kommentarer:

Emelie sa...

Om du ska läsa matte B så kan vi ju hjälpa varandra, haha ;D lycka till <3

Nettan sa...

Låter bra. Då har jag någon att ringa i panik när jag sitter som ett stort frågetecken :-). Kram Nettan

Ricksen sa...

Jag får väl hjälpa er båda.:-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails