2011/03/06

Ordsvamparna

Lilly stod och hoppade i Mollys säng. Så missar hon kanten och dimper ner. Som tur är så har Julia och Johanna sovit här i natt så på golvet låg där madrasser.
Jag hörde Lilly:
-Saatan
Jag stannade upp och frågade vad hon sa.
-Saatan sa hon igen.
-Men så får man inte säga sa jag till henne varav hon svarade lite nonchalant bara.

-Jag sagde bara saatan till mig själv.

Jag trodde vi var duktiga och försökte låta bli att svära. Men så var det tydligen inte.
Så nu är det skärpning från da family som gäller. Vi har ju faktiskt ordsvampar här som suger upp alla ord. Och av någon anledning är sugförmågan större på dom fula orden. Konstigt.

4 kommentarer:

Tångsnällans blogg sa...

Ha ha ...ja även små grytor har öron. är det inte så dom säger! Ha det gott!

Fanny Jäderfeldt sa...

sv: Tack så mycket =) Jag tyckte det var roligt att blanda lite olika saker i den =)

Nett sa...

Nog är det svårt att hålla sig borta från dessa svordomar, barnen har större öron än vad man tror.

Osynligt Annorlunda sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Jätte fin design, önskar jag kunde få till det lika fint någon dag :) Vill önska dig en fortsatt fin dag och även välkomna dig till mitt lilla kryp-in kallad blogg. Jag har bestämt mig för att blogga om någonting jag själv skulle vilja läsa mer om men inte hittat någonstans. Nämligen om hur det är att se ut som alla andra människor & även småbarnsföräldrar, men vara helt annorlunda på insidan. Jag har kämpat hela livet med känslan av att på ett oförklarligt sätt inte vara som andra, och tankarna "varför förstår ingen mig?" Nu i vuxen ålder har jag fått förklaringen, jag har diagnosen ADD.. Ha det bra! Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails