2011/03/17

En halv schampoflaska innehåller mycket schampo

Vill bara gå ut med ett liten varning.

En halv schampoflaska innehåller mycket schampo.
Detta inser man verkligen när man tittar ner i dotterns gympapåse och korken på flaskan har trillat av.
Gympakläderna ligger i en enorm mängd vit sörja. Denna sörja påminner dessutom om en enorm mängd manlig kroppsvätska om jag säger så (jag kan faktiskt vara lite fin i kanten ibland).
Det var bara till att hälla ut det i badkaret och börja skölja.
Jag kan då, bara upplysningsvis, tala om att schampo på kläder blir mycket halt. Så där står jag och försöker skölja ur kläderna och mina händer bara glider ovanpå. Till slut börjar det löddra och även här kan jag tala om att det blir mycket lödder av en halv flaska schampo. Så jag står och tänker att snart slutar det nog att löddra men icke. Det löddrar bara mer och mer.
Till slut ger jag upp, som den tålmodiga person jag är. Då är halva badkaret fullt med bubblor och kläderna är täckta av ett fluffigt lödder.
Ska bli intressant att se vad som händer i tvättmaskinen sedan. Detta väntar frugan dock med tills kära maken är hemma som kan lugna paniken när tvättmaskinen börjar spotta lödder. Japp det har jag sett på film att tvättmaskiner kan göra.

Men jag luktar i alla fall gott om händerna.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails