2011/03/05

Du härliga gula, runda sak

Vaknade till en underbar vårsol i morse.
Rund, gul och värmande svävade den där uppe och verkade veta hur mycket vi längtat efter den. Längtat efter dess värmande strålar och det härliga ljuset den ger.
Snöhögar som kämpat för sin existens men sakta har jämnats ut och istället blött ner asfalten.

Molly började tjata om picknick redan vid frukost och innan jag ens hade kommit ur min morgonrock hade hon packat en Hello Kitty påse med grejer. Så med en vars en mugg saft och en skål med kex skred dom till verket.

005
Årets första altan-picknick.
Sen var dom förstås ute och gungade också.

Jag har röjt i köket idag och spenderat åtskilliga timmar där. Att så mycket grejer kan finnas på en sådan liten yta men så var det. Men dessa grejer är borta nu och köket ser faktiskt mycket trevligt ut, utan en  massa pappershögar. Hoppas bara vi kan hålla det så också.
Och som räddare i nöden bjöd våra kära grannar på 5:an över oss på grillad korv.

016  015

026

Så eftermiddagen har spenderats med årets första grillning och härlig sollapning. Jag tror minsann att solen har tagit lite också för jag kan ikväll stoltsera med ett på röda kinder.

031 
Vi har haft en underbar eftermiddag.
Och att fått njuta av den första riktigt värmande vårsolen gör att man mår så bra nu.
Jag hoppas att vi får tillfället att njuta även i morgon.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails