2011/03/09

Doktorn, hur länge behöver jag terapi?

Satt i mina egna tankar i bilen.
Radion brölade ut härlig musik och jag hade det så pass högt så att jag hade något att försöka överrösta.
Telefonen ringde och jag sänkte. Pratade färdigt och höjde igen.
På radion i bilarna är det nuförtiden en liten display som står hur högt det är. Man kan lätt se vilken nivå man ligger på.
Och det var då det slog mig.
Jag höjer alltid så att det är jämt. Stannar alltid på 6, 8 eller 10.
Varje gång jag sänket och sedan höjde så hamnade jag alltid på jämnt.
Varför?
Inte en aning men jag lyssnar aldrig när det är på ojämnt och detta är enbart för att det aldrig hamnar på ojämnt heller.
Vem vet. Radion kanske går sönder eller något så det är ju dumt att prova. För vem skulle kunna köra en kväll på jobbet utan lite Bandit Rock. Inte jag i alla fall.

Herregud, jag är inte klok.
Undra hur lång tid jag skulle få gå i terapi om jag skulle söka för alla mina konstiga saker jag har.
Aja, vissa samlar på suddgummi, tidtabeller, äggkoppar eller något annat konstigt. Jag samlar på nojor och fobier. Och min samling kommer nog aldrig bli full Blinkar.

När ni har slutat att skratta kan ni väl lätta mitt hjärta genom att tala om att jag inte är ensam om konstigheter. För visst måste vi vara fler som gör liknande saker?

Röda läppar

2 kommentarer:

Ricksen sa...

Nej älskling jag måste göra dig ledsen med att säga att du är ensam om att ha så många fobier och nojor.:-))

Nettan sa...

Det har jag svårt att tro att jag är. Det måste finnas fler. Jag har fått ett svar som bekräftar vad jag skrev. Att det sedan är syster yster kan vi ju tala tyst om ♥. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails