2011/04/17

En helt vanlig ledig söndag

Det har känts väldigt konstigt att inte suttit med matte idag eftersom jag jobbade undan det sista för denna veckan igår. Men jag kommer troligtvis sätta mig ikväll för att börja med nästa veckas uppgifter. Jag vill ju gärna har lite fritid då eftersom syster yster kommer hem imorgon. Men jag har mitt första delprov nästa helg så jag får se hur mycket fritid jag får. Jag vill verkligen klara det även om jag inte känner mig allt för hoppfull.
Jag fattar inte riktigt varför det ska vara så jäkla svårt att få in dessa saker i huvudet. Det är kanske som min “privata” (Anneli) mattelärare sa till mig. Att jag tänker för mycket och gör det svårare än jag behöver. Ja, jag vet inte riktigt vad det är men jag tycker det är riktigt svårt.

007

Söndagar innebär också simning för Molly. Det går framåt men det känns tyvärr inte som om hon skulle vara simmandes till sommaren. Troligtvis har det med hennes medärvda fegisgen, den mamman råkat föra vidare, för hon stoppar så fort hon tycker det är lite otäckt. Idag skulle dom flyta på lite djupare vatten. Hon är riktigt duktig på att flyta med ansiktet nere i vattnet men så skulle hon då resa sig och det gick ju inte så bra när det inte fanns någon botten hon bottnade i. Ledarna är med hela tiden men det räckte för att hon inte skulle flyta igen. Jäkla mamman att föra sådana gener vidare.

023

Lilly kom idag på hur hon själv kunde snurra i snurrkopparna på lekplatsen. Och det gick minsann undan när hon fick upp farten.
Jag satt där ute med henne och jag kunde inte riktigt komma på vad jag tyckte om vädret. När solen var framme värmde den ordentligt men så fort ett moln skymde var det riktigt kallt. Men jag kan dock gå ut med en liten lätt pollenprognos och meddela att något blommar. Kände av ögonen så jag får väl kolla över mitt lilla husapotek och se så där ligger allergitabletter.

040

Den inte allt för vackra men dock så viktiga poolinhängnaden är nu flyttad. Mitt på gräsmattan står den. Allt för att vi ska kunna ligga och lapa sol i poolen så länge som möjligt på kvällarna. Åh vad jag längtar till sol och sommarvärme. Liggandes på en luftmadrass och bara njuta av att vara.

 

 

035063

Det börjar hände en hel del ute nu. Efterlängtade färger som kommer och förgyller vår tillvara.

055

Små rabarberknoppar.
Lilly var väldigt förtjust över detta eftersom hon var helt säker på att jag skulle gör rabarberpaj idag. Inte idag men mycket, mycket snart.

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails