2011/04/13

Oskrivna regler?

En liten tanke slog mig innan när jag pratade med min kära svärmor.
Hon sa nämligen en sak som min kära far också brukar säga:

-Det var längesedan man hörde från er.

Det som slog mig var då om det finns några oskrivna regler att det ska vara barnen som hör av sig.
Jag bara fick upp denna tanken och blir ju naturligtvis tvungen att fråga vad ni anser.
För är det längesedan man hörts av och den andra parten reagerar på detta då borde det väl vara lika mycket i den andres intresse att ringa. Eller jag har helt fel? För går jag här hemma och tycker det var längesedan jag pratade med till exempel pappa så ringer jag eller skickar iväg ett sms. Jag är ju som bekant ingen vidare telefonmänniskor ändå så.
Eller är det bara en tom liten fras som sägs? En sådan fras som:
-Hur mår du som kan sägas när man träffar någon. En sådan som man bara vill höra att det är ok. En liten artighetsfras kanske. Eller det är bara jag då får igång maskineriet där uppe på lite konstiga funderingar?

Så säg mig nu.
Finns det några oskrivna regler som gått mig helt förbi?

5 kommentarer:

Anneli sa...

Jag tror inte att det finns någon oskriven regel men det är nog lite som man säger fast att man vet att man själv är lika skyldig till att det har blivit så. Hon sa likadant till mig och då frågade jag ja men du då? Du är för sjutton pensionär så vem borde ha mest tid att ta kontakt? Hon bara skrattade så jag är rätt säker på att hon egentligen vet med sig att det kanske är hon som borde allra mest. :)

Ricksen sa...

Skön kommetar syrran.

Nettan sa...

Jo så är det säkert. Som så många gånger kan jag få så många konstiga funderingar. För det är som du säger, det ligger ju faktiskt på båda sidorna :-) / Nettan

Anonym sa...

Det är en kommentar somlika mycket betyder att jag saknar er. Kanske lite fel sagt men inte illa menat.

Kram Inga

Nettan sa...

Tror absolut inte att det var något illa menat heller utan det var bara mina funderungar som startade upp på frasen.
Och vi saknar dig också ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails