2011/04/30

Kära makens filmkarriär

Hur många kan skryta med att dom lever tillsammans med en filmstjärna?
Jag kan göra det nu i alla fall. Fast jag vet inte om det är något positivs egentligen.

Kära maken har börjat filma.
Vi satt där på ett släktkalas och åt gott och pratade om allt allvarligt som finns att förtälja. Så kommer filmteamet in och säger att det är dags att börja filma. Så kära maken bara reser sig och följder med. Och han följer med till rummet bredvid. Först frågar han mig om det är ok och jag svarar ja.

Så sitter vi där i rummet vi sidan om och hör hur dom filmar. Nu kan jag säga så mycket, utan att avslöja film och handling, att det är en ganska barnförbjuden film. Och till slut tycker jag det är väldigt jobbigt, fast jag sagt att det är ok, så jag börjar gråta. Och där sitter jag och gråter medans Leo försöker trösta mig och hör kära maken filma. Så brister det helt och jag rusar in i rummet bredvid och skriker att det är inte alls ok, han är bara min. Så sätter jag mig i ett fönster och stirrar ut, med gråten hulkandes i halsen. Jag hör hur allt tystnar och jag inser att jag har förstört makens filmkarriär, lika fort som den startade.

Vad som hände med kalaset vet jag inte. Vad som hände med filmen vet jag inte. Vad som hände sedan vet jag.
Jag vaknade upp med ett leende på läpparna. För jag visste att kära maken var min och inte någon annans, oavsett förlorad filmkarriär och filmmiljonär.

Kära maken skrattade åt mig vid frukosten när jag berättade om hans korta filmkarriär.
-Du har rätt knasiga drömmar ibland Nettan sa han med ett kärleksfullt leende.

Rött hjärta

1 kommentar:

Barnens Hjältar sa...

Ja bålet vi skulle se började först nio också men vi gav upp innan. En som kissade ner sig, en som trampade i potatissalladen och två som frös haha. Så kan det gå. Men de fick leka av sig i varje fall ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails