2011/04/29

Som en gummiboll…..

Ibland får man för att man är lite kartig. Så häromdagen att det nog skulle bli ett bra allergiår för mig. Jag tar genast tillbaka detta påståendet och sedan kan vi låtsas om att det aldrig var sagt.

Jag är så grymt trött och har varit dom senaste dagarna. Lite lätt hög på min allergimedicin som hjälper kliet i ögonen men inte ett dugg mot tröttheten. Det känns lite som om jag har ett bowlingklot till huvud så tungt känns det samtidigt som jag hade behövt ett par fina styltor till ögonen.

Jag älskar att det blivit färg ute men jag gillar absolut inte tröttheten det givit mig. Är aldrig Bitterfittan nöjd? Jodå många gånger Ler.

Min kartighet fick mig osökt att tänka på denna underbara låt. Kanske inte hans text om kärleken men utan refrängen. Hur mycket studsar tillbaka på oss. Släng iväg uttryck som kommer tillbaka i full kraft och slår oss i nacken så vi hamnar platt på backen.
Hur vår kartighet kan bli ganska pinsam när vi ligger där med den studsande bollen på oss. Men that´s life. Eller?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails