2011/04/06

Mollys syn på mammas jobb

-Får man sminka sig frågade hon mig när jag stod och la på lite mascara.
-Ja, när man blir lite större får man det svarade jag. Jag ville ju inte att hon ska tro att det är ok för en 7 åring.
-Men dom gamla får väl inte gör det frågade hon.
-Jo där är många som sminkar sig som är gamla.
Hon funderade en stund.
-Men mamma, då får du hjälpa dom då.

Så mamman kan se synen hon fick där jag står och hjälper mina gamlingar med mascara istället för kläder. Det händer ju att man får hjälpa till med lite läppstift men ingen 1 timmars makeup-läggning.
Så troligtvis tror hon att jag hjälper mina gamla med det mesta eftersom hon vet att jag hjälper gamla.
Så nu är det dags att ladda för en ny dag på jobbet.

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails