2011/04/25

Jag behöver hjälp

Nu behöver jag verkligen hjälp från någon som kan detta med att vara lite teknisk på bloggen.
Jag är totalt korkad på vissa saker som ska göras och det kommer ni nog snart få svar på när ni får reda på vad jag behöver hjälp med.

Håll i er och garva färdigt nu innan ni läser.
Ett exempel bara:

Jag gör en undersökning med staplar och dylikt på någon sida. Dessa svar och staplar vill jag i bild kunna lägga in på min blogg, precis som det ser ut där jag gjorde testet.
Så hur gör jag det?
Kopierar jag rätt upp och ner så blir det bara konstigt och inget som stämmer. Det blir bara en massa siffror och meningar helt på fel ställen.

Ett annat exempel:
Jag hittar en väderkarta över Hålan som visar en vecka framåt.
Hur får jag in den som den är i bloggen?
Jag vill kanske skryta hur varmt vi har det och vill därför visa det.
Denna har jag försökt markera och kopiera men sedan kan jag inte klistra in den.

Jag lyckas inte heller kopiera och klistra in i mina dokument, verken på dokumentsidan eller bildsidan.

Så snälla hjälp mig och tala om hur jag ska göra.
Jag har ju sett det på så många andra sidor så jag vet att det ska fungera. Men hur?

157

Vem får äran att få dessa söta orden sagda till sig först när jag får svaret?

Rött hjärta

2 kommentarer:

Johanna sa...

Genom att print screena, vilket är olika hur man gör på olika datorer

Nettan sa...

Tack Johanna men jag blev inte mycket klokare eftersom jag inte har någon aning alls vad det innebär. Kan du förklara lite så kanske jag kan lösa det på min dator. Kanske lösa det ;-). /Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails