2012/08/30

Varför har du så mjuka armar?

-Mamma, varför har du så mjuka armar frågade Lilly och petade mig på överarmen.

Jo förstår du hjärtat. Det är så att mamma en gång i tiden hade muskler, kallad biceps, men sedan blev jag gammal. Och när man kommit upp en bit i ålder så har man levt i ständig gravitation väldigt länge och allt flyttar ner sig på konstiga ställen på kroppen. Så musklerna har helt enkelt lagt sig i viloläge, naturligtvis härligt tillbakalutade i en skön hängmatta, och hamnat under istället. Ju mer muskler som vilar ju större blir liksom hängmattan de ligger i också.

Detta var vad jag under en bråkdel av en sekund eller något liknande tänkte att jag kanske skulle svara.

Jo förstår du hjärtat. det bara blir så ibland.

Detta var vad jag svarade ty ironi biter inte på barnen ännu. Gud så trist.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails