2012/08/06

Lite myten och legenden

Den som ändå kunde varit född rik, snygg och icke flygrädd. Om så varit fallet hade jag idag inte suttit där jag är just nu. Jag hade befunnit mig utomland och njutit i fulla drag av det som hända skulle.

Bara tanken på att befinna sig i England där allt det stora just nu händer gör mig nästan exalterad. Att fått stå i ett hav med andra människor och bara njuta av det som händer.

Men istället sitter jag här som en fattig student och bara tanken på att äntra ett flygplan gör mig illamående. Det enda som något så när stämmer då är snyggheten. Jag sitter här och drömmer mig bort och känner mig nästan lite melankolisk.

Ikväll kommer massa av människor få sitt livs upplevelse och inte är det OS de är där för. De är där för att få lyssna på mannen och bandet. Lite myten och legenden.

Mr Hussey och hans The Mission spelar ikväll. Jag försökte på ett snällt vis be om att de skulle komma närmare mig men icke. Så här sitter jag nu som en liten melankolisk bitterfitta och bannar avsaknaden av pengar och de otäcka flygmaskinerna. Jag hoppas de ger dem vad de tål ikväll. Och lite för mig också.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails