2012/08/19

Den blockbustern missade Marvel totalt

När folk drar sig för att gå till läkaren kan jag bli lite ilsk. När nära och kära drar på det blir jag ännu mer ilsk.

Men detta gäller förstås bara andra då eftersom jag själv inte är så duktig att gå iväg. Jag gjorde faktiskt det för ett och ett halvt år sedan när mitt ansikte såg hemskt ut. Han tittade på mig, slog i lite böcker och kom fram till att det så ut som om det var rosacea. Han ville först prova något antibiotika som främst var mot acne vilket visade sig att mitt ansikte såg ännu värre ut.

Så jag har då gått omkring med mitt ömmande och flammiga ansikte och inte blivit färdig att söka igen. Så råkade jag bara snubbla över att de hade släppt en receptfri kräm som hjälpte enbart mot rosacea.

Så idag började jag den kuren, som håller på i en månad. Idag när det är 28 grader ute och sol när man inte ska vara i sol. Jag väljer verkligen den perfekta dagen.

022

Och bara för att verkligen se om det hjälper så har jag förevigat dagens ansikte. Jag blundar väl mest för att jag tycker det är pinsamt att se mig själv, osminkad och rufsigt hår, så blundar jag så slipper jag se det liksom. Det finns den Gröna Lanternan och nu finns även den Röda Flamman. Den blockbustern missade Marvel total.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag fick samma diagnos.
Antibiotiken funkade dock på mig (Ery-max) men det kom tillbaka när jag slutade med tabletterna... :-(

Nu kör jag sista tuben Finacea som jag fick utskriven och det har blivit lite bättre igen. Kanske ska testa den receptfria krämen då... Vad heter den?

Nettan sa...

Den heter Rosazol och har nyligen blivit receptfri om jag förstod det rätt. Hoppas verkligen att det fungerar för jag har ganska ont i ansiktet emellanåt / Nettan

Lisbeth sa...

Besök annars Ren Hud i Kristianstad, de är superduktiga! Till o med hudläkarna hänvisar patienter dit.

Lisbeth sa...

Besök annars Ren Hud i Kristianstad, de är superduktiga! Till o med hudläkarna hänvisar patienter dit.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails