2012/08/20

Fram med ditt leende och blända mig

“Vi ler inte därför att det inte har hänt något bra, däremot händer det något bra när vi ler.”

Kanske något att tänka på. Så nu ska jag le ännu mer än vad jag gör. Men sedan är det bara så att vissa människor får mig att lättare le än andra och jag tror framförallt det är när jag känner mig avslappnad i någons närvaro. Det är vackert med ett äkta leende som bara spricker upp. Visst är det?

Jag har inte tänkt på det innan men när jag ler så mår jag bra i hela kroppen. Jag kan nästan känna hur endorfinerna spritter omkring i mig. Och gratis är det också.

Så fram med ditt leende och blända mig.

ego

2 kommentarer:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Att ge en och annan komplimang är inte heller helt fel. Ha en fin dag :-)

Nettan sa...

Visst är det så. Och de där komplimangerna får oss att le ännu mer :-). / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails