2012/08/12

Fototriss ~Mat, mat, mat~

Åter dags för fototriss, denna roliga fotoutmaning som för min del både har resulterat i väldigt bra serier men även dåliga. Denna är väl sådär men den speglar lite av vad sommarmat är, förutom grillandet som vi gör flera gånger i veckan, för mig.

Sommaren började med att tjejerna gjorde den mest underbart, fina tårta till mig när jag fyllde år och jag och kära maken hade bröllopsdag. Det är inte mycket som slår den. Sedan var det midsommar och midsommarmaten är också en sådan sak som vi äter otroligt mycket av under sommaren. Lätt att slänga ihop och sedan är det ju underbart gott också. Och det avrundas lite med lite Peppes Pizza från min Oslo-tripp till syrran. Det har helt enkelt varit en bra sommar.

019

135

IMG_20120724_170635

Denna vecka är det dessutom tävling där alla finalisterna vinner något från Coolstuff.

Fler trissar hittar du HÄR

15 kommentarer:

Axart sa...

både gott och vackert trissat!

Ha en god natt/AX

Eva Trillian sa...

En smaklig triss som ser ut att ha smakat gott :)

Anonym sa...

Vad god tårtan ser ut!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Låter gott allt, och nyfiken på tårtan vad den innehåller, kanske mans skulle kunna få ett recept!

cat sa...

Vilken härlig tårta :) Ser att du haft en bra matsommar.

Tinezza sa...

Svensk sommarmat och en klassisk gräddtårta :) Fint trissat

Moa sa...

God mat o fint trissat!

Kerstin: sa...

Vilken fin somrig mattriss. Gräddtårtan ser verkligen god ut.

Pialotta sa...

Matjesill går alltid hem här hosa mig ... det kan man äta hela sommaren och så klart på vinterhalvåret oxså ... Hjärtetårtan, den knipsar jag en bit av och smyger fort ut ;)

KajsaLisa sa...

Nej, inte den mittenbilden, det är Augusti och jag längtar redan tillbaka till Midsommar :)

Gammelsmurfen sa...

Min fru -- från Blekinge -- hade sagt: men hon har ju glömt lingonsylten. Till sillen...

Nettan sa...

Gammelsmurfen: Örk, säger jag bara. Lingon är till mos och fläskpannkaka. Fast min svärmor, smålänning, har lingon till allt. Till och med spenat. Ryser. / Nettan

Pysselfarmor sa...

Underbart när barnen engagerar sig och vilken fin tårta de gjorde!

Gilla sa...

Tårtan gick direkt till mitt hjärta.

Sillen är inte heller dum.

Vad du åt i Oslo sser nästan uppätet ut.

Gilla

Erik Semlan sa...

En bit sill går ofta bra på sommaren, ja hela året runt. Fast just matjesill brukar jag äta mest på sommaren.
Den där tårtan ser smaskig ut, härligt att barnen gjort den. Väljer tårtan i din triss. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails