2012/08/26

A Girls night out

Ibland är man inne i ett stim. Inte så ofta men det händer.

Helt allena och ensam från familjen tog jag mitt pick och pack och åkte till Bakken igår. Nu är det inte så allvarligt som det låter eftersom det bara var över dagen och dagen var planerad förstås. Och helt allena var jag naturligtvis inte heller eftersom både syster, kusin och moster var med. Det är väl snarare att jag inte hade någon man eller barn med mig. Nu blev det sådär invecklat igen.

Jag börjar ju bli riktigt bortskämd med sådana här ensamgrejer. Först Norge och sedan Danmark. Så det är inte bara att jag blivit bortskämd utan jag har varit väldigt internationell också. Vidgat mina vyer lite.

2012-08-25 15.00.35

Lyxen i det hela är nog att kunna sitta ner, beställa något gott att dricka, och sedan i lugn och ro njuta av det samtidigt som man tittar på okända människor som sakta strosade förbi. Att kunna tanka energi av lugnet när det bara är en själv att hålla reda på.

2012-08-25 15.57.38

Och jag tror att vi alla njöt av lugnet samtidigt som energin sakta blev påfylld. Inte bara av drickan utan även av varandet. För främst var det varandet, i alla fall för egen del, som gav mig energi.

Jag hade en riktigt bra dag och det känns idag. Enbart i positiv mening utan någon ironi alls. Helt enkelt bara toppen. Men nu längtar jag till att få spendera en helg på något hotell med kära maken. Tror det är dags att boka in något sådant. Vi kan behöva tanka lite energi tillsammans.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails