2012/08/06

“Det började som en skakning på nedre däck”

“Det började som en skakning på nedre däck
Den fyllde oss väl mer med häpnad än med skräck”

Ett dovt mullrande väckte mig i morse. Lite yrvaken tänkte jag att det måste vara ett sjuhelvetes godståg som fick rutorna att skallra enda ner hit. Ett godståg som kändes oändligt långt och troligtvis måste vara lastat med enorma mängder. Lite mer vaken låg jag och funderade på att det där mullrandet lät som för fyra år sedan när vi hade ett litet jordskalv häromkring. Då satt jag på toa och toadörren lät som om den skulle skallra loss från fästena. Men vad skulle oddsen vara för det tänkte jag och vände mig om igen när mullrande avtog och rutan stillade sig.

Nu vet jag att oddsen faktiskt var så.
Det där mullrandet är lite svårt att beskriva. Det kommer “rullandes” på något vis och det låter riktigt otäckt. Jag skulle absolut inte vilja uppleva ett större skalv med tanke på hur ett litet låter. Det är nog det jag minns mest som otäckt vid båda dessa tillfällena. Så nu tycker jag har haft min beskärda del av jordskalv och avsäger mig här med eventuellt kommande sådana. Det måste man väl kunna göra?

3 kommentarer:

ormbunke sa...

Trots att centrum för skalvet låg utanför här så märkte jag inget. Sov tydligen väldigt hårt.Jag tror att det har betydelse vad huset ligger på för grund under.Ha de gott

Martina sa...

Ja, det kan ju kännas som lite överkurs att vara med om det TVÅ gånger ;-)

Nettan sa...

Ja, jag tycker verkligen att två gånger är överkurs så nu hoppar jag av ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails