2011/12/22

Sovit runt

Vakande i morse och kände mig helt ok. Det bästa vara att huvudvärken var försvunnen men jag hade ont eller snarare var öm på hela kroppen. Det är kanske inte så konstigt i och för sig med tanke på hur många timmars sömn det blivit. Började fundera lite och kom fram till att under 36 timmar, från tisdagskväll till i morse, har jag sovit nästan 30 timmar. I går efter att jag dragit av 9 timmar mitt på dagen och fortfarande kände mig helt urlakande trött. Vet inte om det enbart är att jag blev sjuk eller om det är så att allt kom i fatt mig nu. Ett sätt att tala om att jag måste lugna ner tempot lite. Men jag vet inte hur det ska gå till bara. Nu har vi en vecka utan föreläsningar men vi hade fått någon uppgift som vi skulle ha klar till när vi börjar igen. Så jag måste in till stan och hämta den i nästa vecka så jag får den gjord. Men det härliga är att det nu är sovmorgon varje dag jag inte ska in till skolan eftersom kära maken är ledig med barnen. Ska bli så jäkla skönt eftersom jag knappt inte har någon tid till det. Nu ska jag försöka njuta lite även om jag har att göra. Men först gäller det att bli av med kräksjukan som nu har övergått till annan “toasjuka”.  

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails