2011/12/15

Är kändisskapet värt allt?

Ibland får man uppfattningen om att bara för att någon är känd så verkar det vara helt ok att studera denne oavsett när det är. För har jag inte helt fel för mig så när man inte jobbar så har man ett privatliv men det verkar inte gälla kändisar.

Det är väl det som är baksidan men kändisskapet, säger en J-kändis. J-kändis är väl ungefär när man blir känd genom singstar eller något liknande och ens skicklighet sprider sig. Ok, jag degraderar till K-kändis för ännu har det inte spridit sig. Ja, baksidan var det ju. Baksidan är väl att det verkar vara många som inte inser att även dessa kändisar vill ha ett privatliv. Att som kändis vara utsatt 24/7, vecka in och vecka ut av andra människor som verkar gotta sig i deras liv måste vara hemskt. Men varför gör andra folk det? Vad är det som fattas i deras eget liv förutom pengar och kändisskapet? För på något vis måste man som vanlig dödlig dras till dessa människor för annars hade det inte funnits en massa jäkla skvallerpress till exempel. Jag skulle faktiskt vilja ha reda på, rent psykologiskt, vad andra vinner på att gotta sig i andras liv och rikedom eller kanske till och med i deras förfall och misslyckande. Är det misslyckandet som gör att dom är mänskliga, att dom inte sitter som små gudar över oss andra?

Det händer att jag läser en skvallertidning ibland men det är inte ofta kan jag lova. Men det som slår mig är väl mest detta om vad jag får ut av att läsa om andras liv. Är det att dessa kändisar faktiskt har ett liv också? Men det får dom ju i och för sig inte leva i fred eftersom vi andra måste gotta oss i det.

Det jag själv tycker är riktigt vidrigt är alla dessa spekulationer om graviditeter hit och dit. Det är säkert för att jag har våra IVF bakom mig men jag lider med alla dessa kvinnor som det kablas ut om.
Är inte magen lite större? Har hon ändrat sitt beteende? Jag såg minsann henne utanför en fertilitetsklinik så därför måste hon har bebis på g.
Fy fasen att konstant bli bevakad och allra minsta ens kropp förändras så får skvallerpressen det till graviditet.

Läste precis om Jennifer Aniston. En granna har meddelat pressen att hon ser gravid ut. Detta kunde göras eftersom grannen såg deras sovrum från sitt kök.
Nu är det så att jag kan se denna granne, sittandes bakom gardinen med kikaren i ena handen och något helt annat i den andra. Jag vet inte riktigt men det känns väldigt perverst att gå ut med en sådan sak för jag skulle nog tro att dom flesta får samma bild som jag. Och det skulle inte förvåna mig om det är därför det är så intressant att spekulera i kändisars graviditeter. För oj, dom har verkligen ett privatliv någonstans i alla fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails