2011/12/24

God jul med lite kräksjuka

Jag tycker så synd om Molly.

Med två barn som i princip aldrig är sjuka och är dom sjuka är det ofta inte så farligt att dom ens behöver vara hemma, vaknade jag halv 2 i natt. Molly kom i och sa att halsen gjorde ont. Hon gick och la sig igen men kom upp efter en stund och verkade väldigt orolig. 10 minuter senare visste vi varför. Hon kräktes och så kräktes hon lite till. När det lugnat ner sig började det om igen och även en tredje gång innan vi kunde komma till ro igen.

Så timingen är inte den bästa att dra på sig magsjuka, natten till julafton. Vet inte om jag har smittat henne med mitt i tisdags men jag tycker det är många dagar mellan. Det spelar egentligen ingen roll hur hon fått det för nu ligger hon med det. Så det blir jag och lillan som åker upp till syrran och firar jul medans kära maken och Molly får stanna hemma. Jag får tomta lite sedan med lite mat och hennes julklappar så dom får känna lite juligt.

Så nu är det väl bara att vänta in och se om resterande familj ramlar dit eller om dom klarar sig.

Men jag önskar alla där ute i cyberrymden en riktigt

God Jul

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails