2011/12/16

Fixa musen? Tänk er för innan

När man haft sin mus så länge som jag har så är det inte lätt när man plötsligt ska uppgradera. Jag tyckte jag hade en liten innan men denna är ännu mindre, kanske lite tanken med uppgraderingen, men den känns helt annorlunda. Den är inte alls så bullig som min gamla men betydligt lenare och slätare. Av någon anledning dras mitt finger till knappen som numera blir klickad på flera gånger i timmen. Kommer det att fortsätta såhär kommer jag ju snart slita ut den. Men det är nog bara att vänja sig och inse att det är något jag får orka med även om flera gånger i timmen är för mycket även för mig. Risken är kanske att jag tappar känseln.
Kära maken provade den när jag kom hem. Han tyckte den var mycket snabbare än den gamla och funderade på om jag verkligen skulle tycka om det. Som tur är var det inga problem för mig med det, lite snabbare än gamla men det var bara positivt men det är som sagt detta med det plötsliga klickande i tid och otid. Nu måste jag gå innan det är dags igen.

Det är kanske bäst att lägga ut en bild så ni vet vad jag pratar om och inte gör samma misstag som jag. Att byta ut den gamla bara för att den öppnad så fort man la handen på den.

002

Jag hoppas ni tar min varning på allvar.

Blinkar

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Ha ha! Roligt inlägg! ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails