2013/03/06

Som vi alla vet så mår magen bra av att vi rör på oss

Som vi alla vet så mår magen bra av att vi rör på oss. Men det är väl bra kan man tycka.

Jodå, för det mesta kan jag bara nicka och hålla med. Men, det där eviga menet, ibland är det faktiskt inte så bra.

Efter 45 minuters gympa med lätta fötter som dansar över golvet och armar som svänger i takt eller snarare snubblande steg i fel riktning med armar som viftas i total otakt var det dags att lägga sig och köra mage.

Och när man då ligger där och bearbetar magen, både utanpå och inuti får jag väl säga, så mår magen verkligen bra. Problemet just då är kanske att alla andra hade inte mått så bra av den. Så då gäller det att lura tillbaka den där brakaren som ligger och lurar och som jag så duktigt jobbat mig fram till.

Jag menar, vi har väl alla befunnit oss i en gympasal. Eko, eko, eko…… Så bara tanken på hur den hade studsat runt där inne gjorde väl att man absolut inte ville släppa den fri även om det hade spridit en hallondoft.

Så jag kan väl säga att mitt pass har varit lite värre än de andras. Ligga där och göra magcrunches med benen uppe, gång på gång på gång, med en glad, pratande mage. Japp, jobbigt.

hantlar, gympaväska, gympasal

Men det är ju bra att hela kroppen mår bra.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails