2013/03/18

Sackande tuttar och grånande hår

Vissa saker kan jag förlika mig med med att bli gammal.

Sackande tuttar och grånande hår är väl sådan saker. Det finns väldigt bra tutthållare som kan trolla långa tuttar till böljande, fylliga kullar. Det finns en uppsjö med färger som man kan slänga i håret och trolla bort skimrande hårstrå. Magiska saker som är ett måste för en kvinna i sina bästa år.

Det jag däremot inte kan förlika mig med är mina händer. Jag har så svårt att acceptera att de har förändras. Skrynkliga små saker som inte stämmer överens med hur mina händer ska se ut.

Händer syns alltid och de kan inte döljas. Jag kan inte på något vis trolla bort mina exploderande antal av rynkor som pryder mina händer. Händer ska inte vara skrynkliga när man är 40 –. Man ska vara dubbelt så gammal när man har det.

Usch, jag gillar inte alls det.

2013-03-18 18.56.07 
Vad ogillar du med din kropp när den förändras (för det kan väl ändå inte bara vara min)?

2 kommentarer:

katarina sa...

på bilden ser dina händer helt ok ut tycker jag :)
själv stör jag mig på mina "hängkinder" ..
gråa hår bryr jag mig föga om *skratt*

Nettan sa...

Bilder kan vara lite luriga ibland ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails