2013/03/03

Jag snackar inte en sådan som springer in och ut hos sin obstinata boss…

Då har man gått och blivit sekreterare också.

Nu snackar jag inte en sådan som springer in och ut på kontoret hos sin obstinata boss som gormar om kemtvätt och inställda middagsmöten. Jag snackar inte om hon som håller reda på allt till sin boss och skulle klara bossens jobb lika bra som denne eftersom det är hon som kan varje minut av dagen och varje dokument som krävs.

Nu snackar jag om en enkel styrelsesekreterare som ska hålla koll på vad som bestäms och anteckna detta. Enkelt var ordet.

Tjo flöjt liksom. Det är ju lite mer än att bara skriva rätt upp och ner. Det ska skrivas paragrafer hit och dit och dessa ska följa dagordningen.

Men nu kan det bara bli bättre. Jag kommer få kläm på hur det ska skrivas och då kommer det gå alldeles utmärkt. Jag är ju inte rädd för att skriva precis.

Nytt Röda Korset-år och det känns bra. Det är bara lite mycket nu med praktiken och examensarbetet men jag får väl anpassa mig lite efter det nu i vår.

frågetecken

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails