2013/03/02

A Girls Day Out

Då var det planerat för en Girls Day Out. Shopping, bio och massa popcorn skulle det bli för mig och de två bästa.

Den lilla skulle på sin premiär-bio-dag och vi gjorde klart för henne igår lite om förhållningsregler. Som till exempel att man var tvungen att sitta i sin fåtölj hela filmen samt att man inte fick prata.

Hon gjorde då klart för oss att hon skulle minsann inte alls följa med. Hon hade redan sett Röjar Ralf sa hon, där är jag helt lost, så hon behövde inte se den igen. Ja, och vi känner ju henne ganska väl så vi visste ju redan att hon inte kom att ge sig på denna punkt. Hon hade sett filmen, punkt. Jag anar att det var det där med att sitta still och vara tyst så länge som fick henne på andra tankar. Men sådant kan man ju inte erkänna för sina gamla, pinsamma föräldrar.

Så någon premiär-bio-dag blev det inte för henne.

Men jag tog den stora med mig och vi gick lite bärsärk och shoppade lite innan. Hon är ganska bestämd vad gäller kläder har jag märkt. Det börjar nog bli gränsfall att jag vågar handla till henne längre för de tröjorna jag visade riste hon på huvudet och rynkade på näsan åt.

Det är just vid dessa tillfällen som man inser hur stor hon börjar bli. Hon börjar fixa sin egen stil och vad som helst duger inte längre. Hon fastnade för någon tunn jack-kofta som hon köpte innan vi gick vidare till bion.

popcorn på bio

Sedan kurade kurade vi upp oss i en vars en fåtölj, med en jättestor balja popcorn mellan oss medan Röjar Ralf tog oss på äventyr i Alien bug spel och godis land.

Och nu är vi så nöjda båda två och vi väntar in att tiden ska gå lite fortare så att melodifestivalen kan börja. Mer mys. Me like.

2 kommentarer:

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Har också en som är bestämd.
Fast allt med Spiderman går bra...

I morse tog jag fram en rosarandig tröja att matcha leggingskjolen med. Nope, inte OK. Och inte orkade hon dra fran alternativ heller, tack och lov godkände hon nästa tröja jag visade upp.
Annars hade hon fått gå halvnaken t dagis...

Nettan sa...

Det kommer bli härligt när de kommer upp i tonåren ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails