2011/11/26

Varför blir det så mycket av så lite

Att halvfulla saker innehåller så mycket. Man kan tycka att eftersom dom är halvfulla borde det inte vara så mycket men som så många gånger innan blir man snabbt varse om att detta inte alls stämmer. Tappas en halv lingonburk i golvet och landar på botten för att sedan studsa upp på något akrobatiskt vis och sedan landa på kanten på botten för att slutligen lägga sig på sidan. Jag kan tala om att det var lingon upp på halva kylskåpet, både på sidan och på framsida. Det var lingon på ena sidan av doggen som även denna gång råkade stå i vägen. Fast är man dogg så är det nog deras jobba också för jag tror inte jag varit med om att doggen inte varit i vägen någon gång. Sedan såg golvet ut som om vi haft en massaker eller något liknande för där var röda pölar med krafs i på halva golvet. Man hade säkert kunnat csi:at spåren och kommit fram till någon spännande vinkel eller propphastighet men nja, jag kände väl mest för att få bort det. Men jag lovar att jag kommer att hitta lingon den närmaste tiden på lite undangömda skrymslen. Och jag förstår inte varför det ska bli så mycket av så lite.

007

OBS. Det var mycket värre än vad det ser ut att vara här.

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Att burken höll!?!

Västgötskan sa...

Det är som att spilla ut ett glas mjölk på golvet. Helt plötsligt känns det som flera liter... :-P

Nettan sa...

Osloskånskan: Här är en tupperware-freak så det är mycket plast :-)

Västgötskan: Ja det där med mjöl är otroligt. Om ett glas blir så mycket skulle jag inte vilja torka upp en lite. Fast säger dom inte att dom tog mjölkbad förr för att det var bra för huden ;-).
/ Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails